Fakturainnstillinger kan endres overordnet for alle selskaper du har i MyRent, for hvert enkelt selskap og for hver enkelt leietaker.
Merk!
- EHF - Kan kun sendes fra bedrift til bedrift.
- eFaktura/Vipps - Fødselsnummer må være registrert på leietaker, og utleier må være registrert som firma med organisasjonsnummer.
- Avtalegiro - Kan kun sendes fra bedrift til privat.
For å sette en standard fakturainnstilling for alle dine selskaper:
- Trykk deg inn på "Administrasjon" og "Fakturainnstillinger" i menyen
- Her vil du kunne sette innstillingene for alle dine selskaper
For å endre fakturainnstillingene kun for et spesifikt selskap så gjør du følgende:
- Gå til "Dine selskaper"
- Velg ønsket selskap
- Gå til fanen "Fakturainstillinger"
- For å endre innstillingene for dette selskapet så må du huke av for "Endre innstillinger"
- Når det er gjort så vil det stå "Tilbakestill til hovedinnstillinger" i rødt
For å endre fakturainnstillingene per leietaker:
- Trykk deg inn på "Leietakeroversikt" under "Leieforhold" i menyen
- Velg ønsket leietaker
- Velg fanen som heter "Fakturainnstillinger"
- For å sette egne innstillinger for denne leietakeren så må du huke av for "Endre innstillinger"

Utsendingsalternativer
Du kan selve velge hvordan utsendelsen skal skje på følgende utsendelser:
- Fakturautsendelse
- Faktura per e-post er standard
- Betalingspåminnelse
- Purring
Avhukingen viser hvilken utsendelse som er aktivert:
Inkassovarsel må sendes per brev eller Digipost. Hvis du huker av for Digipost på inkassovarsel vil leietakeren motta varselet til sin digitale postkasse, gitt at h*n har denne løsningen, og det vil ikke sendes ut per brev.